Pobierz nasz darmowy program - zwycięzcę wielu testów.

CEWE FOTOKSIĄŻKA w czarno-białych zdjęciach

Pokażemy wam krok po kroku, jak z pojedynczych czarno-białych zdjęć stworzyć fascynującą całość.

Ujęte w czarni i bieli

Czarno-białe zdjęcia nawet w pojedynkę fascynują w sposób szczególny. Czyste struktury i wyraziste kontrasty powodują, że oko koncentruje się na tym co najważniejsze. Ale dlaczego nie opowiedzieć własnej czarno-białej historii? Na przykładzie zdjęć z wyprawy do Nowego Jorku pokażemy Wam krok po kroku proces tworzenia CEWE FOTOKSIĄŻKI.

Dziesięć kroków do CEWE FOTOKSIĄŻKI

  1. Koncepcja i ustalenie tematu
    1. Podstawowe aspekty, takie jak formy graficzne.
    2. Perspektywa związana z lokalizacją, czyli Nowy Jork.
    3. Perspektywa czasowa, czyli np. urlop lub urodziny.
    4. Perspektywa motywów, np. portret lub panorama.
  2. Segregacja zdjęć.
  3. Pobranie oprogramowania.
  4. Struktura CEWE FOTOKSIĄŻKI, wybór kolejności i podtematów.
  5. Wybór rozmiaru, układu i zakresu CEWE FOTOKSIĄŻKI.
  6. Rozmieszczenie zdjęć na stronach.
  7. Wyszukanie i pozycjonowanie kolorów stron oraz innych elementów projektowych.
  8. Wybór zdjęcia tytułowego i tekstu tytułowego.
  9. Kontrola zaprojektowanej CEWE FOTOKSIĄŻKI.
  10. Zamówienie gotowej CEWE FOTOKSIĄŻKI w żądanym nakładzie

 


 

Okładka

Jedno wyjątkowe zdjęcie, które potrafi wywrzeć duże wrażenie i jest szczególnie związane z tym tematem. Zdjęcie to można po prostu przeciągnąć myszką na okładkę. Dodanie tekstu jest też dziecinnie proste. Przeciągamy w wybrane miejsce pole (ramkę) tekstowe wpisujemy tekst i ustalamy jego wygląd - czcionkę, wielkość itp. W tym przykładzie rozmiar czcionki zwiększono z 24 na 28 punktów i wytłuszczono. Zdjęcie tytułowe zostało dodane na końcu, kiedy było już jasne jakie najlepiej będzie tutaj pasować.

 


Zdjęcie wprowadzające

Dobrze będzie wyglądało pojedyncze zdjęcie na całej stronie.


Strona 2 i 3

W przypadku Nowego Jorku tematyka wieżowców jest stale aktualna i ilustrowana różnymi ujęciami. Zmiana układu przez umieszczenie dwóch zdjęć i tekstu z lewej oraz duże zdjęcie na prawej stronie.


Strona 4 i 5

Rytm trzech ujęć architektonicznych i ulicznych z lewej koresponduje ze spokojnym, a jednak dynamicznym zdjęciem budynku z prawej strony. I tym razem podwójna strona jest skomponowana kontrapunktowo (niespokojna lewa, spokojna prawa).


Strona 6 i 7

Zupełnie inaczej zaprojektowana relacja między lewą i prawa stroną. Małe zdjęcie pokazuje fotografującą osobę, zdjęcie z prawej pokazuje obiekt widziany przez fotografa.     


Strona 8 i 9

Kolorowa powierzchnia z lewej strony atakuje fotografię z prawej. Rozluźnia dramaturgię CEWE FOTOKSIĄŻKI i zapewnia większe napięcie, niż gdyby lewe strona pozostała biała. Kolor można wybrać w programie w menu "Tła". Wybór jest ogromny.


Strona 10 i 11

Ludzie w Nowym Jorku - tutaj projekt może być nieco niespokojny. Z lewej mała sekwencja dwóch zdjęć, z prawej dwa małe zdjęcia na jednym dużym. Można to ustawić menu "Układ".


Strona 12 i 13

Mały - wielki pies! Zastosowano tutaj trik projektowy, aby przyciągnąć uwagę obserwatora. Na prawej stronie rozmieszczono asymetrycznie sceny uliczne. Górne zdjęcie z prawej strony koresponduje z lewym, które także przedstawia psa.


Strona 14 i 15

Nad rzeką Hudson. Zdjęcia prowadzą oczy w dal, do miasta w tle . Motywy łączą się ze sobą treścią. Dzięki identycznej wielkości zdjęć zachowana jest między nimi równowaga.


Strona 16 i 17

Na lewej stronie została użyta maska. Rozpadające się kwadraty idealnie pasują do formalnie surowego obrazu po prawej stronie. Dodatkowe maski w pakietach tematycznych możesz pobrać za darmo z naszego serwisu przyciskiem "Więcej....".


Strona 18 i 19

Lakierowanie paznokci w chińskiej dzielnicy, potem ujęcie z kawiarni na Greenwich. Najważniejszy jest luz. Lakierowanie pokazane jako czynność po lewej stronie, z prawej spokój. Razem stanowi to udaną kompozycję. 


Strona 20 i 21

Mamy tutaj do czynienia z pewnym trikiem projektowym, łatwym do zastosowania za pomocą kilku kliknięć myszką. Tekst na lewej stronie ma format i pozycję dokładnie taką samą, jak zdjęcie na prawej stronie. Aby dostosować format zdjęcia z prawej strony należy myszką złapać jego róg i rozciągnąć do wymaganej wielkości. Dodatkowy efekt na tej podwójnej stronie tworzy napięcie między małym i dużym. Całość kompozycji zamyka klamra treści tych motywów. 


Strona 22 i 23

Pusta strona nie musi zawsze być kolorowa, jeśli motyw jest bardzo wymowny. Zdjęcie przedstawia pojedyncze powierzchnie (budynki) i do tego świetnie pasuje duża powierzchnia na lewej stronie.


Strona 24 i 25

Liczne zdjęcia na jednej lub obu stronach uzupełniają się wzajemnie swoją zróżnicowaną wymową tworząc wspólną kompozycję. Są zdjęcia, które raczej nie powinny występować samodzielnie, ale razem tworzą zgraną kompozycję, która opowiada pewną historię. 


Strona 26

Bye-bye New York! Krótkie spojrzenie za siebie. Na miasto, ale także na CEWE FOTOKSIĄŻKĘ. Idealne zdjęcie zamykające tę opowieść powinno być pojedyncze. Prawdziwe zakończenie.